Bir İnsan...

1.03.2009 zaman: Pazar, Mart 01, 2009 Gönderen illegalizma Etiketler: ,


Dünyamızın tarihi bir bakıma büyük insanların tarihidir diyebiliriz. Bütün bir hafta Marie Curie – James Pageit – gibi büyük bilim adamlarının hayatlarını internetten ve elimdeki kitaplar gibi kaynaklardan takip ettim. Ne kadar enteresan hepsi çok büyük acılardan doğmuş yoksunlukla savaşan aynı zamanda tutkuları olan insanlar yani saygı duyulmaya layık insanlar. Hiç düşündünüz mü ? Gerçekten çevrenizde kaç kişi var ki saygıyı hak edecek.

Kendisiyle ilk tanıştığımda National Geographic’in VCD lerinin kapaklarıyla ilgili yorumunu çok abartılı bulmuştum. Ve hatta o zaman ki çocuk heyecanı aklımla ve kendimce bu kadar ayrıntının nasıl yaşanabilir bir hayata yer açabileceğini bile sorgulamıştım fakat zaman bana onu tanımayı nasip eyledi ve ben geçtiğimiz onca yıldır O'nun hayatının ayrıntılarını tanıdıkça O’na katıksız bir hayranlık ve saygı duyuyorum.

Bir insan düşünün bulunduğu yeri layıkıyla hak eden bir insan işte. Dünyanın onca güzelliğine sahip olmuş ama bir kez olsun o anlamsız dünyevi kibiri tanımamış bir insan. Kendisinden 20 yaş küçük bir delikanlıya saygı gösterme lütfunda bulunabilen bir insan. Muhatabı olduğu kişinin yaşının anlamsız olduğunu algılama erdeminde olan biri. Her kelimenizi her hareketinizi büyük bir dikkatle izleyen ve sizin halinizi tam manasıyla yorumlayabilecek yani sizi kaale alan bir dost düşünün.

Hayatındaki her şeyi tam vaktinde yapan hayatını tam bir programa göre yaşayabilen. Her şeyi dakik olan biri olsun. Yaptığı iş televizyon seyretmek internette gezinmek gibi basit yollu bir eylem olsa bile o eyleme ciddiyetle yanaşan ama bu ciddiyetle kendi hayatının sınırlarını sıkmayan daraltmayan biri olsun.

Bir keresinde Hazreti Muhammed’ (S.A.V.)’e bakış açısını görmeye nail oldum. O Hz. Muhammed’i sırf ve sadece peygamber olduğu için sevmiyor aynı zamanda Hz. Muhammed (S.A.V.)’i tam manasıyla insan olmayı başarabildiği için seven, Peygamberin dürüstlüğü gibi ince bir ayrıntıyı keşfeden biri.

O insan ki içindeki ülke sevgisini kelimelere döktüğünde haksızlıklara diş sıkan. Güzelliklere gözyaşı döken bir insan olsun. O nasıl zorluklarla kazanılmış bir kültür mozaiğinde yaşadığını çok iyi bilen. Bu ülkeyi bu toprakları bize bahşedenleri büyük bir onurla anlatan algılatan biri olsun.


Keman dinlerken violin telinin kemanın tellerine sürtündüğünde ufak kısık sesi bile ayırt edebilen seçiciliğe sahip bir müzik dinleyeni ve uzun zamanlarını bir Saz, Bağlama yapmaya harcayacak bir müzik düşkünü olsun.


İşin özü Burhan Abi'mi anlatmaya benim kelimelerim kifayetsiz kalır. O tam bir Kral sadece bir süre sabretmesi gerekiyor. Ve inanıyorum ki o tahta eskisinden çok daha güçlü dönmüş bir Kral olacak. - Ki isminin önüne koyduğum abi kelimesi yetersiz kalıyor kendisine dair duyduğum sevgi ve saygıyı anlatabilmek için - Ve ben onu tanıdığım için kendimi şanslı atfediyorum. Zaten dünyamızda epi topu 3 - 5 kişi kalmış saygı duyulmayı hakedecek biriyle tanışmak ve hala konuşuyor görüşüyor olmak benim için büyük bir onurdur.
Melihat Gülses Sadece O'nun için söylüyor. Önümüzdeki hafta tam burada buluşmak üzere Selametle Kalın...



Alish 2oo9


0 Comments

0 Responses so far.

Yorum Gönder