Beklemeyi bile beklediğim ve kendisini hiç sevemediğim bir Pazar günü – her Pazar aynı sendromları yaşıyorum fakat bu Pazar biraz daha kötü geçti her şeyden önce uykusuz kalışım ve son 4 yılıma kene gibi yapışan göz ağrılarım aynı zamanda yükseklik fobimin etkisiyle bacağımdaki kramp ve ağız yaralarım. Birkaç gün öncesinden planını yaptığım huzur dolu bir gün olması gereken fakat sadece dediğim gibi beklemeyi beklediğim bir gün. Yine sadece hayatımdaki her Pazar gibi berbat geçti.
Pazar işte her Pazar gibi tam manasıyla manalarıma uygun bir gün. Fakat aynı günün gecesi çok uzun süredir planlayıp ta asla gerçekleştiremediğim bir film. 300 ( Spartalı ) Gerard Buttler ın eşsiz eserinden bir sinema şaheseri olarak uzun süre önce görücüye çıkan ciddi manada emek harcanmış Gladiator tadı veren ama içinde anlamları ve anlam karmaşalarını tam yerinde barındıran bir film. Şimdi üzerine çok yorum yapacak değilim hem zaten film çoktan unutulmuştur. Ama film de en fazla ilgimi çeken şey spartalıların sırf spartalı olmak için ( Bu bölümü filmi izlemişseniz ne demek istediğimi pekala anlayacaksınız. ) bütün duyguları ‘ ki buna bir babanın evladına aşkı bir kocanın karısına sevdası da dahil kendi kendilerine yaşamaları - filmden hoşlanmama ana sebep aynen ruh halim gibi aklımın ve kalbimin binbir türlü fırtınasından aforizmasından eser elimde kalan sadece kendime haykırışlarım.
Aslında genel geçer bir kanı olabilir ama bu toprağın evlatları kendi içlerinde yaşarlar. Dönüp te geçmişimize bakalım isterim büyük ihtimalle hepimizde durum halleriyle olmasa da anahatlarıyla böyledir. Bugüne kadar babamdan tam manasıyla onun evladı olma halimi göremedim ama biliyorum ki içi sırf ben değil diğer kardeşlerimin de sevgisiyle dolu. Ve bu sevmek en yüce sevgi bu kimsenin dokunmadığı kimsenin bilemediği hiç kimsenin bilmemesi gerektiği bir aşk.
Dünyamızı aydınlatanın aslında içimizde gizli olduğunu biliyorum yıllar yılları kovalayacak aklım sırlarım hep bende kalacak ve ben beni ben yapan bütün sırlarımla yaşayacağım.
Hep birini seveceğim aklım hep o birinde kalacak beynim ruhumla dans edecek onu düşündüğümde en güzel aşk ağıtlarımı en güzel yazılarımı onu düşünürken yazacağım.
Hep sadece tek düşüşümü hatırlayacağım nice düşüşlerim nice iktidarlarımı yıkmış olsa bile ben sadece o yenilgide kalacağım belki zamanlamadaydı hatam yada hata değildi belki olması gereken de olmuş olabilir.
Hep sadece o uzun geceyi düşüneceğim nice gecelerim olmuştur sabahlarımı getirmek için sırtımda onları çektiğim urganların izleri olan ama ben hep o gece de takılı kalacağım.
Bunları sadece ben bileceğim.
Şimdi elimde sigaram uzun gecenin derin şehre yansımalarını izliyorum ve bunu çok iyi biliyorum bu asil yalnızlığımı her şeyden çok seviyorum.


Alish - 2008

0 Comments

0 Responses so far.

Yorum Gönder